Rok za podnošenje zahteva istekao 30.04.2023. godine
U skladu sa Odlukom Narodne banke Srbije o privremenim merama za banke u cilju adekvatnog upravljanja kreditnim rizikom u portfoliju poljoprivrednih kredita u uslovima otežane poljoprivredne proizvodnje („Službeni Glasnik RS“ br. 111/2022) i Odlukom o izmenama i dopunama Odluke o privremenim merama za banke u cilju adekvatnog upravljanja kreditnim rizikom u portfoliju poljoprivrednih kredita u uslovima otežane poljoprivredne proizvodnje („Službeni Glasnik RS“ br. 5/2023) 3 Banka ad Novi Sad
OBAVEŠTAVA
klijente da mogu podneti zahtev za reprogram kredita, u uslovima otežane poljoprivredne proizvodnje.
Uslov je da su na dan 31.05.2022. godine bili redovni u izmirivanju svojih obaveza (izmirivanje kreditnih obaveza nije kasnilo više od 90 dana, da klijent nije u statusu neizmirenja obaveza u Banci odnosno da potraživanje nije smatrano problematičnim iz drugih razloga u smislu propisa Narodne banke Srbije).
Zahtev se može podneti do 30.04.2023. godine, a Banka je dužna da o svakom takvom zahtevu odluči u roku od 30 dana od dana prijema zahteva i o odluci obavesti klijenta.
Zahtev za reprogram mogu da podnesu lica koja su upisana u registar poljoprivrednih gazdinstava (u daljem tekstu: Registar), i to:
- Fizičko lice koje je nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva;
- Preduzetnik;
- Pravno lice, i to
- zemljoradnička zadruga s najmanje pet članova koji su upisani u Registar kao nosioci ili članovi pet različitih poljoprivrednih gazdinstava upisanih u Registar,
- drugo pravno lice razvrstano u mikro ili malo pravno lice.
Zahtev za reprogram mogu da podnesu i lica koja se bave otkupom i sladištenjem voća u hladnjačama u skladu sa propisima, a kojima je kredit odobren za obavljanje te delatnosti.
Dodatna dokumentacija uz zahtev nije potrebna.
Reprogram, u smislu ove Odluke, predstavlja uvođenje grejs perioda u trajanju od 6 do 12 meseci. Klijent se odlučuje za dužinu trajanja grejs perioda, a rok otplate kredita se produžava tako da iznos anuiteta nakon isteka grejs perioda ne bude veći u odnosu na iznos anuiteta u periodu pre primene reprograma.
Za vreme trajanja izabranog grejs perioda Banka naplaćuje ugovorenu kamatu, a ne naplaćuje glavnicu kredita.
Ukoliko ste koristili moratorijume u toku 2020. godine, kamata obračunata za vreme tih moratorijuma se naplaćuje nakon isteka grejs perioda tj nastavlja ravnomerno da se raspoređuje na period otplate kredita i ne pripisuje se ostatku duga.
Uslovi otplate obaveza ugovoreni odobravanjem reprograma, kao što su visina kamatne stope, dodatna sredstva obezbeđenja i slično, neće biti nepovoljniji po klijenta u odnosu na ranije ugovorene uslove. Takođe, sprovođenje reprograma neće biti posebno naplaćeno.
Na obaveze klijenata po osnovu kredita odobrenih u okviru garantne šeme Republike Srbije ili sa garancijom međunarodnih finansijskih institucija, kao i po osnovu subvencionisanih kredita, reprogrami se mogu primeniti samo uz prethodnu saglasnost davalaca garancije odnosno subvencije. Ovu prethodnu saglasnost pribavlja Banka.
Zahtev možete da podnesete sledećim putem:
- lično, svakog radnog dana u najbližoj poslovnici ili filijali
- putem e-mail-a na adresu: reprogrami@3bank.rs
- poštom na adresu sedišta Banke Bulevar Oslobođenja 2A, Novi Sad
Molimo vas da za podnošenje zahteva koristite isključivo navedene kanale. Zahtevi poslati na email adrese namenjene za prigovore i primedbe, kao i preko profila koje Banka vodi na društvenim mrežama, neće biti razmatrani.
Obrazac zahteva možete pronaći na ovom LINKU . Ukoliko zahtev šaljete email-om, popunjenu formu možete poslati i u WORD FORMATU bez potpisa.
Banka je pripremila nekoliko reprezentativnih primera koje možete pogledati na ovom linku, a kako biste stekli jasniji utisak na koji način primena reprograma može uticati na dalju otplatu kredita.
Vaša 3 Banka